A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Звенигородська Районна
Державна Адміністрація
Черкаська область, Звенигородський район

ПРАВА ТА ОБОВЯЗКИ СПОЖИВАЧІВ

 

ХТО ТАКИЙ СПОЖИВАЧ

" Згідно з пунктом 22 частини першої статті 1 Закону України «Про захист прав споживачів» від 12.05.1991 № 1023-XII (далі –Закон),споживач – це фізична особа, яка придбаває, замовляє, використовує або має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, безпосередньо не пов’язаних з підприємницькою діяльністю або виконанням обов’язків найманого працівника.

 

ПРАВА СПОЖИВАЧІВ

Споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на:

-захист своїх прав державою;

-належну якість продукції та обслуговування;

-безпеку продукції;

-необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її кількість, якість,  асортимент, а також про її виробника (виконавця, продавця);

-відшкодування майнової та моральної шкоди, завданої внаслідок недоліків продукції      (дефекту в продукції), відповідно до закону;

   -звернення до суду та інших уповноважених державних органів за захистом порушених прав;

              -об’єднання в громадські організації споживачів (об’єднання споживачів).

 

ОБОВЯЗКИ СПОЖИВАЧІВ

  • викладеними в наданій виробником (продавцем, виконавцем) документації на товар;
  • в разі необхідності роз’яснення умов та правил використання товар – до початку використання товару звернутися за роз’ясненнями до продавця (виробника, виконавця);
  • користуватися товаром згідно з його цільовим призначенням та дотримуватися умов (вимог, норм, правил), встановлених виробником товару (виконавцем) в експлуатаційній документації;
  • застосовувати передбачені виробником в товарі засоби безпеки з дотриманням передбачених експлуатаційною документацією спеціальних правил, а в разівідсутності таких правил в документації – дотримуватися звичайних розумних заходів безпеки, встановлених для товарів такого роду.

 

           

                       

УМОВИ ОБМІНУ ТА ПОВЕРНЕННЯ ТОВАРУ

 

Придбали товар належної якості, але він не задовольняє за формою, габаритами, фасоном, кольором чи розміромабо з інших причин не може бути використаний за призначенням:

1) обміняйте непродовольчий товар належної якості на аналогічний протягом 14 днівне рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.

2) придбайте будь-який інший товар з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості або розірвіть договір та отримайте назад гроші.

 

УВАГА Існує перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 року № 172 «Про реалізацію окремих положень Закону України «Про захист прав споживачів».

 

 

Як діяти, якщо ви придбали товар неналежної якості?

Якщо Ви виявили протягом встановленого гарантійного строку недоліки, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, маєте право вимагати:

  • пропорційного зменшення ціни;
  • безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
  • відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

 

 

Начальник                                                                                              О.О.Підгорна

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування: Які соціально-економічні проблеми для Вас особисто найбільш гострі?

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень