Звенигородська Районна Державна Адміністрація
Звенигородський район, Черкаська область

Про роботу районної державної адміністрації за 2017 рік щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення

Районною державною адміністрацією з метою забезпечення реалізації та гарантування закріплених Конституцією України  права на звернення до органів влади та органів місцевого самоврядування, права громадян на участь в управлінні державними справами, підвищення ефективності роботи органів державної влади та органів місцевого самоврядування зі зверненнями громадян, відповідно до вимог чинного законодавства України, зокрема Закону України „Про звернення громадян“, Указу Президента України від 07 лютого № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права громадян на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування“ вживаються необхідні заходи щодо об’єктивного, всебічного і своєчасного розгляду звернень громадян.

На розгляд райдержадміністрації надійшло 476 звернень  громадян,  435-  письмових (19 дуплетних) з них – 284 звернення з обласного контактного центру та 41 – на особистих прийомах, в т.ч. на виїзних прийомах-8. Аналіз розгляду звернень свідчить, що розглянуто на 263 звернення більше ніж  за  минулий рік. Значне збільшення звернень в порівнянні з минулим роком пояснюється тим, що в попередні роки звернення з державної установи «Черкаський обласний контактний центр» не вносились до звітності.

В своїх зверненнях громадяни порушили 498 питань. Найактуальнішими із них є питання соціального захисту – 262 (55%), комунального та дорожнього господарства – 88 (18,4%), освіти – 30 (6,3%) сільського господарства та землекористування –28 (5,8%),).

З них вирішено позитивно 198 звернень громадян, по 230 зверненнях заявникам надано роз’яснення відповідно до чинного законодавства, 39 звернень перебуває на розгляді, 5 надійшло до відома,- 4 направлено за належністю.  Всі звернення розглянуті у встановлений законодавством термін. Звернення безпідставно на розгляд іншим органам не передавалися .

Приділяється особлива увага розгляду звернень та забезпечення проведення першочергового особистого прийому жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, учасників АТО. За 2017 рік розглянуто 2 звернення від  учасників АТО. Від жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня» звернення до райдержадміністрації не надходило

Розглянуто 205 звернень від ветеранів війни та праці, інвалідів, громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітних сімей, одиноких матерів, членів сімей учасників АТО, осіб, які вимушено переселилися, ветеранів праці, пенсіонерів, розгляду яких приділялася особлива увага. В зверненнях порушувалися питання про призначення та виплати субсидії, надання матеріальної допомоги, допомоги у лікуванні, соціальних послуг, питання житлово-комунального господарства. Задоволено – 89 звернень..

За  2017 рік до райдержадміністрації повторні звернення не надходили. Розглянуто 31 колективне звернення (2016 рік- 45), в яких порушувалися питання щодо ремонту доріг, розрахунок за орендну плату землі, відповідність теплового режиму НВК, житлово-комунального господарства, виплати надбавки за престижність та низького рівня  заробітної плати, ліквідація сміттєзвалищ, питання щодо різкого зниження рівню води в Звенигородському водосховищу, отримання земельних ділянок учасникам АТО, довіз дітей до школи, заміна вікон в школі та інші. Більшість цих звернень була розглянута комісійно.

Найбільше у звітному періоді громадяни порушували питання соціального захисту –262 (55%), що на 175 звернень більше за аналогічний період минулого року. Найчастіше у цій тематичній групі порушувалися питання:

  • призначення субсидії;

 -  надання матеріальної допомоги ;

  • призначення та виплати  допомоги по догляду за дитиною.

Основна кількість звернень з питань соціального захисту надходила з обласного контактного центру, найбільш інтенсивне надходження звернень припало з жовтня місяця до кінця року. Це пояснюється тим, що в період опалювального сезону заявники не мали інформації про призначення субсидії,  або ж були не згодні з призначеною субсидією та мали прохання перевірити достовірність інформації.

  Порівняно з минулим роком зменшилось звернень з питань сільського господарства та землекористування –28, що на 2 звернення менше за аналогічний період 2016 року.

         Щомісячно проводяться засідання постійно діючої комісії  при райдержадміністрації з питань розгляду звернень громадян, за 2017 рік проведено 12 засідань комісії.

Відповідно до затверджених графіків головою райдержадміністрації та його заступниками проводився прямий телефонний зв’язок “Гаряча лінія” для оперативного вирішення порушених жителями району питань, за 2017 рік надійшло 11звернень. Щосуботи за окремим графіком з 9.00 до 13.00 години працює приймальня районної державної адміністрації.

Найбільше звернень громадян на розгляд райдержадміністрації надійшло від жителів м. Звенигородки –205 , с.Вільховець – 39, с.Юрківка - 37, с. Попівка- 14,  с.Ризине – 19, с. Пединівка -10.

Питання роботи зі зверненнями громадян систематично розглядаються на колегії районної державної адміністрації. За 2017 рік на засіданнях колегії  питання роботи зі зверненнями громадян розглядалося  двічі.

Звернення громадян є важливим засобом забезпечення, захисту та утвердження всіх прав людини і громадянина, закріплених Конституцією України. Тому, районна державна адміністрація докладає всіх зусиль, щоб виконувати  цей напрям робіт більш якісно, вживає найбільш дієві  заходи щодо зменшення кількості звернень громадян до вищих державних органів влади, об’єктивного і своєчасного розгляду звернень громадян, задоволення їх законних вимог та своєчасного інформування заявників про наслідки розгляду їх звернень. Дається принципова оцінка кожному факту порушень прав громадян, спрямовується робота соціальних служб в інтересах осіб, які потребують соціальної допомоги, вирішення проблем та реагування на гострі сигнали.