A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Звенигородська Районна
Державна Адміністрація
Черкаська область, Звенигородський район

«У Черкасах відкрили OpenSpace РАЦС європейського зразка»

Тепер без черг і з комфортом. У Черкасах запрацював центр з надання послуг у сфері державної реєстрації актів цивільного стану європейського зразка.  Це вже 22-ий український сучасний офіс "OpenSpace", відкриття якого ініціював Мін’юст. У Черкасах той працюватиме на базі міського РАЦСу. Одна з головних переваг таких нововведень – це швидкість. У міністерстві запевняють: тепер процедура триватиме не більше ніж півгодини. Відтак, за спрощеною системою можна зареєструвати народження дитини, отримавши відповідне свідоцтво, подати документи на реєстрацію чи розірвання шлюбу, змінити ім’я, а також отримати повторні свідоцтва та витяги з державного Реєстру актів цивільного стану. Загалом – 12 послуг. Додам, їхня вартість не змінилася.

У черкаському офісі «OpenSpace» надаватимуть 12 найбільш популярних послуг відділу реєстрації актів цивільного стану:

  • реєстрація народження дитини,
  • подача документів для одруження,
  • зміна імені та прізвища,
  • повторна видача документів тощо.

            Заступник міністра юстиції України Іванна Смачило особисто перевірила ефективність роботи працівників нового сервісу. Гостя була приємно вражена професійністю фахівця відкритого офісу, яка оформила замміністру копію свідоцтва про народження за рекордні в Україні 10 хвилин.

— Наш принцип роботи полягає в тому, щоб взаємодія державного органу та громадян будувалась на принциповому правилі: головним у цих відносинах має бути саме громадянин. Наша команда усвідомлює, що при наданні державних сервісів та послуг ми працюємо для людей, — зауважила Іванна Смачило. — І таку можливість надають ось такі відкриті простори, де можна максимально швидко та якісно отримати державну послугу.

            Замміністра уточнила, що під "максимально швидко" передбачається 10-15 хвилин, які громадянин може витратити на отримання необхідного йому документу. Раніше для зміни імені необхідно було звернутися до трьох співробітників відділу ДРАЦС, які перебувають у різних підрозділах, оплатити квитанцію в банку і чекати щонайменше кілька днів. Видача готових документів та оплата послуг здійснюються одразу на місці через термінал, а вартість останніх абсолютно не відрізняється від тарифів у звичайних відділах ДРАЦС. Відвідувач після оплати послуги отримує талон, який визначає номер столика, за яким йому потрібно звернутись за необхідним документом.

            Начальник управління державної реєстрації актів цивільного стану департаменту державної реєстрації Міністерства юстиції України Ірина Дубиківська зазначила, що відкриттю відкритих офісів передувало оцифрування архівних даних, які створювали багато років кілька поколінь працівників ДРАЦС.

— Ми оновилися згідно з вимогами часу та маємо гарні сервіси, які є зручними і для працівників, і для громадян, — підкреслила вона.

            Проте сьогодні не всі громадяни в Черкаській області мають можливість швидко отримати подібні послуги через велику відстань та необхідність їхати за оформленням документів до районних центрів, або ж — відсутність нотаріусів за місцем проживання. Державних нотаріусів нині немає в чотирьох районах Черкащини — Христинівському, Монастирищенському, Драбівському та Смілянському.

—У кожному регіоні є райони, де доступ до нотаріальних послуг ускладнений, — визнала замміністра. — Люди інколи роками чекають на оформлення права власності, зокрема, на спадкове майно. Ми виступаємо з ініціативою, щоб держава нарешті владнала цю ситуацію, впровадивши Інститут уповноважених осіб. До його складу ввійдуть найкращі працівники, з великим досвідом роботи в органах юстиції, які працюють в державних нотаріальних конторах та органах державної реєстрації. Але всі вони пройдуть відповідне додаткове навчання.

            Як прокоментувала Іванна Смачило, ця пропозиція поки що в стадії обговорення.

            Нагадаємо, «першопрохідцем «OpenSpace» в Україні став Київ. У столиці за рік його існування сервісом вже встигли скористатись 25 тисяч громадян. За кілька місяців сервіси нового формату мають з’явитися в усіх регіонах, причому не лише в обласних центрах, а й у порівняно невеликих містах і містечках.

 

Начальник                                                                                              О.О.Підгорна

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування: Які соціально-економічні проблеми для Вас особисто найбільш гострі?

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень