A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Звенигородська Районна
Державна Адміністрація
Черкаська область, Звенигородський район

ЗВІТ про роботу щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення у 1-му півріччі 2019 року

Районною державною адміністрацією з метою забезпечення реалізації та гарантування закріплених Конституцією України  права на звернення до органів влади та органів місцевого самоврядування, права громадян на участь в управлінні державними справами, підвищення ефективності роботи органів державної влади та органів місцевого самоврядування зі зверненнями громадян, відповідно до вимог чинного законодавства України, зокрема Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права громадян на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» вживаються необхідні заходи щодо об’єктивного, всебічного і своєчасного розгляду звернень громадян.

На розгляд районної державної адміністрації надійшло 212 звернень  громадян,  203 -  письмових,  з них – 158  звернення з обласного контактного центру та 9 – на особистих прийомах. Аналіз розгляду звернень свідчить, що розглянуто на 5 звернень менше ніж  за  аналогічний період минулого року.

В своїх зверненнях громадяни порушили 212 питань. Найактуальнішими із них є питання аграрної політики 18 (8 %); транспорту та зв’язку 1 (0,47%); соціального захисту – 135 (64%); праці і заробітної плати – 2 (0,9 %); охорони здоров’я – 8 (4%); комунального господарства – 9 (4%); екології та природніх ресурсів 3 (1,4%); забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, запобігання дискримінації 3(1,4%); сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту – 4 (1,8%); освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної та інтелектуальної власності – 2 (1%); діяльність місцевих органів виконавчої влади – 4 (3,3%), діяльність органів місцевого самоврядування – 11(5%);  інші – 12 (5,6%);.

 

 

З них вирішено позитивно 41 звернень громадян, відмовлено у задоволенні – 10, по 156 зверненнях заявникам надано роз’яснення відповідно до норм чинного законодавства, 5 звернень перебуває на контролі.  Всі звернення розглянуті у встановлений законодавством термін. Звернення безпідставно на розгляд іншим органам не передавалися.

Через органи державної влади вищого рівня надійшло 175 звернення, в тому числі через  «Урядову гарячу лінію» - 158, облдержадміністрацію – 17.

Переважна більшість звернень, які надійшли через органи влади вищого рівня стосувалась соціального захисту, комунального господарства, земельні питання, діяльність органів місцевого самоврядування.

Приділяється особлива увага розгляду звернень та забезпечення проведення першочергового особистого прийому жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, учасників АТО. За  звітний період 2019 року розглянуто від учасників та інвалідів війни, учасників бойових дій – 7, з них 3 звернень від  учасників АТО, 40 – від інвалідів І, ІІ, ІІІ групи, 1 – від дітей війни 18 - від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, матерів-героїнь.

 Розглянуто 74 звернення від ветеранів війни та праці, інвалідів, громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітних сімей, одиноких матерів, членів сімей учасників АТО, осіб, які вимушено переселилися, ветеранів праці, пенсіонерів, розгляду яких приділялася особлива увага. В зверненнях порушувалися питання про надання матеріальної допомоги, допомоги у лікуванні, соціальних послуг, питання житлово-комунального господарства.

За 1-ше півріччя 2019 року до райдержадміністрації надійшло 4 повторних звернень. Розглянуто 4 колективних звернень, в яких порушувалися питання щодо земельних питань, виплати оздоровчих коштів, житлово-комунального господарства, виплати надбавки за престижність та низького рівня  заробітної плати та інші.

Найбільше у звітному періоді громадяни порушували питання соціального захисту – 135 (64%). Найчастіше у цій тематичній групі порушувалися питання:

  • призначення субсидії;
  • надання матеріальної допомоги ;
  • призначення та виплати  допомоги малозабезпеченим сім’ям.

Основна кількість звернень з питань соціального захисту надходила з обласного контактного центру, найбільш інтенсивне надходження звернень припало з січня місяця до березня поточного року. Це пояснюється тим, що в період опалювального сезону заявники були не згодні з призначеною субсидією та мали прохання перевірити достовірність інформації.

       Постійно проводяться засідання постійно діючої комісії  при райдержадміністрації з питань розгляду звернень громадян. За  1-ше півріччя 2019 року проведено 4 засідань комісії, на яких розглядалися питання: щодо розрахунку житлово-комунальної субсидії, щодо відмови здачі молока від фермерського господарства, щодо надання послуг телефонного зв’язку, земельні питання. 

Відповідно до затверджених графіків головою райдержадміністрації та його заступниками та на виконання розпорядження райдержадміністрації від 14.01.2019 № 13 «Про роботу телефонної «Гарячої лінії» проводилася телефонна «Гаряча лінія» для оперативного вирішення порушених жителями району питань. Звернень у продовж 1-го півріччя 2019 року не надходило.

Районною державною адміністрацією продовжувалась робота щодо практичної реалізації вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».

На виконання пункту 6 вказаного вище Указу керівництвом районної державної адміністрації здійснювались особисті прийоми громадян, відповідно до затверджених графіків, в тому числі виїзні, не рідше двох разів на місяць.

Особистий прийом громадян є найбільш ефективною формою роботи  органів влади з населенням, перш за все тому, що заявник має візуальний та психологічний контакт з керівниками органу влади, що не можливо при листуванні.

Організація проведення особистих виїзних прийомів керівництвом райдержадміністрації проводиться згідно графіків, які оприлюднюються на стендах у адмінбудинку, сторінках веб-сайту райдержадміністрації та у газеті «Шевченків край».

За 1-ше півріччя 2019 року проведено 61 особистий прийом громадян керівництвом райдержадміністрації, з них особисті прийоми голови 19, у тому числі виїзні 7, особисті прийоми перших заступників, заступників голови, керівника апарату – 42, у тому числі виїзні – 6. На особистих прийомах було прийнято  9  звернень.

          За результатами розгляду звернень громадян слід відзначити, що вони розглядалися своєчасно, без порушень строків, установлених законодавством. Не допускалося надання неоднозначних, необґрунтованих, неповних відповідей на звернення громадян. Керівництвом райдержадміністрації приділяється особлива увага  вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, інваліди,   багатодітні сім’ї, учасники АТО, які потребують соціального захисту та підтримки. 

Питання роботи зі зверненнями громадян систематично розглядаються на колегії районної державної адміністрації. За звітний період проведено одне засідання колегії, де розглядалося питання роботи зі зверненнями громадян, а саме: засідання колегії від 23.01.2019 року № 1 «Про роботу райдержадміністрації щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення громадян  у 2018 році».

Протягом звітного періоду здійснено вивчення стану роботи із зверненнями громадян у 6 структурних підрозділах райдержадміністрації,  а саме: управління соціального захисту населення районної державної адміністрації (31.01.2019), фінансове управління районної державної адміністрації (06.02.2019), відділ економічного розвитку, торгівлі та інфраструктури районної державної адміністрації (25.03.2019), управління агропромислового розвитку районної державної адміністрації (17.04.2019), відділ освіти районної державної адміністрації (15.05.2019), відділ у справах сім’ї, молоді та спорту районної державної адміністрації (05.06.2019).

Матеріали перевірок доведені до відома голови райдержадміністрації та надіслані керівникам установ для відповідного реагування.

У ході вивчення стану роботи із зверненнями громадян спеціалістом  сектору правового забезпечення та роботи із зверненнями громадян апарату райдержадміністрації надається методична допомога щодо організації роботи із зверненнями громадян.

Районною державною адміністрацією розглянуто 8 звернень громадян щодо надання матеріальної допомоги, з низ 2 - відмовлено. Відповідними розпорядженнями голови райдержадміністрації та рішенням районної ради надано одноразову грошову допомогу на суму 6800 гривень.

У районній газеті «Шевченків край» та на офіційному веб-сайті районної державної адміністрації систематично розміщується інформація про роботу райдержадміністрації із зверненнями громадян, оприлюднюються графіки особистих та виїзних прийомів громадян керівництвом райдержадміністрації, проведення телефонної «Гарячої лінії» з населенням району.

У відповідності до затвердженого графіку та наказу Міністерства юстиції України від 21.09.2011 № 3047/5 «Про затвердження Порядку роботи громадської приймальні з надання безоплатної первинної правової допомоги», на виконання розпорядження районної державної адміністрації від 09.01.2019 № 2 «Про роботи громадської приймальні з надання безоплатної правової допомоги у 2019 році», забезпечується робота у даному напрямку. Так, впродовж звітного періоду 2019 року здійснено прийом громадян та надано консультацій кваліфікованими фахівців у кількості 25.

Звернення громадян є важливим засобом забезпечення, захисту та утвердження всіх прав людини і громадянина, закріплених Конституцією України. Тому, районна державна адміністрація докладає всіх зусиль, щоб виконувати  цей напрям робіт більш якісно, вживає найбільш дієві  заходи щодо зменшення кількості звернень громадян до вищих державних органів влади, об’єктивного і своєчасного розгляду звернень громадян, задоволення їх законних вимог та своєчасного інформування заявників про наслідки розгляду їх звернень. Дається принципова оцінка кожному факту порушень прав громадян, спрямовується робота соціальних служб в інтересах осіб, які потребують соціальної допомоги, вирішення проблем та реагування на гострі сигнали. 

 

Перший заступник голови                                                    Д. ЗАДЕРЯКА

Оксана Носулич (04740) 2-10-66

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування: Які соціально-економічні проблеми для Вас особисто найбільш гострі?

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень