ЗАЯВА ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ (СЕО) ПРОЕКТУ
Детальний план території для тимчасового (до 2025 року) встановлення мобільних тимчасових асфальтозмішувальних установок на земельних ділянках з кадастровими номерами 7121282800:02:005:0249 та 7121282800:02:005:0250 в адміністративних межах Козацької сільської ради Звенигородського району Черкаської області за межами населеного пункту
Замовник: Звенигородська районна державна адміністрація Черкаської області, код ЄДРПОУ 04061180
Виконавець: ТОВ «Екологічний центр поводження з небезпечними відходами та промислової технології»: 18002, м. Черкаси, вул. Святотроїцька, 102/1, код ЄДРПОУ 37715319.
Вид та основні цілі документу державного планування
Детальний території для тимчасового (до 2025 року) встановлення мобільних тимчасових асфальтозмішувальних установок на земельних ділянках з кадастровими номерами 7121282800:02:005:0249 та 7121282800:02:005:0250 в адміністративних межах Козацької сільської ради Звенигородського району Черкаської області за межами населеного пункту (далі – детальний план території) розробляється на підставі розпорядження Звенигородської районної державної адмінстрації від 21.04.2020 № 99 «Про надання дозволу на розроблення детального плану території».
Детальний план є містобудівною документацією місцевого рівня, яка визначає функціональне призначення, параметри забудови земельної ділянки з метою розміщення об’єкту будівництва, формування принципів планувальної організації забудови, уточнення в більш крупному масштабі положень схеми планування території району, визначення планувальних обмежень використання території із дотриманням вимог містобудівного, санітарного, екологічного, природоохоронного, протипожежного та іншого законодавства з метою залучення інвестицій згідно інтересів територіальної громади, заходів щодо реалізації містобудівної політики розвитку території району, згідно п.4.1. ДБН Б.1.1-14:2012 «Склад та зміст детального плану території», визначення містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки.
Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)
Детальним планом території передбачається розміщення (до 2025 року) асфальтобетонного заводу системного типу MARINI BETOWER ECO 2000, потужністю 160т/год та грунтозмішувальної установки ДС-50Б для виготовлення асфальтобетонних сумішей, які використовуються для будівництва доріг. Виробництво асфальтобетонних та грунтощебеневих сумішей забезпечить будівництво, реконструкцію, капітальний та поточний середній ремонт автомобільних доріг загального користування державного значення, а також в межах регіону; поліпшення дорожніх умов та транспортного обслуговування населення; створення на дорогах належних умов безпеки руху; забезпечення сучасних умов праці, наповнення місцевого держбюджету податками. Для виробництва асфальтобетонної суміші на промисловому майданчику планується встановлення мобільної асфальтозмішувальної установки циклічного типу MARINI BETOWER ECO 2000 (компанія-виробник – MARINI - FAYAT GROUP). Потужність установки становить 160 т/год.
Відповідно до підпункту 11 пункту 3 статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» до другої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля, включено споруди для виробництва асфальтобетону.
Ймовірні наслідки
а) Для довкілля , у тому числі для здоров’я населення.
До сфери охоплення СЕО (далі Стратегія) проекту детального плану території, відноситься оцінка наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, від реалізації проектних рішень.
Під час здійснення СЕО, варто оцінити ймовірні наслідки впливу від об’єктів інфраструктури, що пропонується відповідно до детального плану території, на здоров’я населення.
б) Для територій з природоохоронним статусом. Під час здійснення СЕО, варто оцінити ймовірні наслідки впливу від об’єктів інфраструктури, що пропонується відповідно до детального плану території, на території з природоохоронним статусом.
в) Транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення – відсутні.
Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено:
Розгляд виправданих альтернатив проектних рішень відбувається в процесі розробки документу державного планування. Загальною альтернативою проекту Детального плану територій, рішення про розроблення якого прийнято, є його не затвердження. Такий сценарій також буде розглянуто в рамках стратегічної екологічної оцінки.
Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки
Предметом стратегічної екологічної оцінки є проектні рішення детального плану території для тимчасового (до 2025 року) встановлення мобільних тимчасових асфальтозмішувальних установок на земельних ділянках з кадастровими номерами 7121282800:02:005:0249 та 7121282800:02:005:0250 в адміністративних межах Козацької сільської ради Звенигородського району Черкаської області за межами населеного пункту, їх потенційний вплив на стан довкілля та здоров’я населення.
З огляду на стратегічний характер такого виду документації як детальний план території, ключове значення у виконанні стратегічної екологічної оцінки проекту, мають методи стратегічного аналізу. Насамперед, буде застосований аналіз контексту стратегічного планування, що передбачає встановлення зв’язків з іншими документами державного планування та дослідження нормативно-правових умов реалізації рішень детального плану території.
Застосування цільового аналізу при проведенні стратегічної екологічної оцінки дозволить встановити відповідність рішень детального плану території загальним цілям охорони довкілля та забезпечення безпечного для здоров’я населення середовища існування. Застосування альтернативних сценаріїв дозволить оцінити альтернативні шляхи просторового розвитку та їх екологічні та соціальні наслідки. Комплекс методів проведення стратегічної екологічної оцінки проекту детального плану території може бути розширений та поглиблений при надходженні відповідних пропозицій від зацікавлених сторін.
Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування
У ході виконання стратегічної екологічної оцінки для запобігання, зменшення та пом’якшення можливих негативних наслідків реалізації проектних рішень документу державного планування передбачається провести аналіз містобудівних регламентів стосовно обмеження використання земельних ділянок у зонах з особливими умовами використання територій, які встановлюються на підставі схеми планувальних обмежень, що розповсюджуються на територію села, схеми інженерної підготовки та історико-архітектурного опорного плану, зон охорони пам’яток культурної спадщини.
Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку
Відповідно до вимог Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» Звіт про стратегічну екологічну оцінку складається до затвердження документа державного планування та містить з урахуванням змісту і рівня деталізації документа державного планування, сучасних знань і методів оцінювання таку інформацію:
1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;
2) характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
3) характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;
6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових, постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;
7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;
8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);
9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);
11) резюме нетехнічного характеру інформації, розраховане на широку аудиторію.
Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції
Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проекту «Детальний план території для тимчасового (до 2025 року) встановлення мобільних тимчасових асфальто-змішувальних установок на земельних ділянках з кадастровими номерами 7121282800:02:005:0249 та 7121282800:02:005:0250 в адміністративних межах Козацької сільської ради Звенигородського району Черкаської області за межами населеного пункту», подаються до:
відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, інфраструктури, енергетики та захисту довкілля Звенигородської райдержадміністрації (
Строки подання
Відповідно до п.5 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» - строк громадського обговорення Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки становить не менше 15 днів з дня її оприлюднення.
Зауваження і пропозицій приймаються до 06.06.2020 року.