Пряма мова. Юрій Ткаченко про актуальне
- про дорожню реформу
Нині отримую прогнозовано найбільше запитань від черкащан про ремонт доріг. Чому прогнозовано? Тому що десятиліттями питання дорожньої інфраструктури не було у пріоритеті. Хронічне недофінансування ремонтної кампанії з року в рік, зростання інтенсивності руху транспорту, вантажівки «під зав’язку» – усе це призвело до руйнації наших доріг.
Водночас від початку року за ініціативи Президента й Уряду свою роботу розпочав Дорожній фонд. Уперше автошляхова галузь отримала гарантоване державою фінансування. Віднині за дороги державного значення відповідає Служба автомобільних доріг області, місцевого значення – обласна державна адміністрація. За комунальні ж автошляхи, тобто в межах міст і сіл, відповідає, як і раніше, місцева влада.
- про ремонт
На Черкащині цьогоріч буде спрямовано понад 391 млн грн на ремонт і утримання доріг місцевого значення та комунальної власності (з державного бюджету). Спільно з фахівцями ми вже сформували перелік. Зараз він перебуває на погодженні у профільних відомствах. Згодом поінформую детальніше. Також майже 833 млн грн буде спрямовано на ремонтно-будівельні роботи на автодорогах державного значення.
Тільки-но дозволили погодні умови, дорожники взялися за ямковий ремонт. Я неодноразово наголошував, що він не є повноцінним. Такий ремонт радше для проїзності автошляхів – доки не буде фінансування на ґрунтовніші роботи. До речі, минулого тижня на Черкащині з робочим візитом перебував Прем'єр-міністр України Володимир Гройсман. Ми проінспектували ремонтні роботи на дорозі Київ – Одеса, в межах Уманського району. Прем'єр дав доручення Укравтодору, щоби ця траса до 1 травня була проїзною.
Окремо зупинюся на кількох «славнозвісних» дорогах: Золотоноша – Умань (у межах Сміли) та Канів – Чигирин – Кременчук (у межах Мошен). Щодо першої, то з Дорожнього фонду ми спрямуємо на її ремонт близько 24 млн грн. Щодо іншої, то наразі там триває ямковий ремонт для забезпечення проїзності. Водночас, як мені доповів керівник Служби автодоріг області, вони готують проектно-кошторисну документацію на поточний середній ремонт цієї дороги за рахунок коштів від митного експерименту. Йдеться про ділянку, протяжністю майже 6 км.
- про контроль
Якість – наша ключова вимога до дорожніх ремонтів. За халтуру ми не будемо платити. Якщо робити, то відповідально та з дотриманням усіх стандартів. Також вважаю принциповим не тільки ремонтувати дороги, а й запобігати їхній руйнації надалі. Зокрема, перевантаженими фурами.
Наразі ми вже маємо два майданчики для габаритно-вагового контролю: поблизу Умані та Золотоноші. Ще один будують на виїзді з Черкас у бік Сміли. Ці мобільні комплекси обладнані повноцінними лабораторіями задля контролю габаритно-вагових параметрів транспортних засобів.