Закон про електронні трудові книжки набув чинності з 10 червня
Ведення обліку трудової діяльності працівників відбуватиметься в електронній формі. Відповідний Закон (№ 1217-IX) набув чинності з 10 червня 2021 року.
У роботодавців та застрахованих осіб буде лише п’ять років для оцифрування трудових книжок.
Нагадуємо, інформація про трудову діяльність працівника з 1998 року за даними звітних відомостей роботодавця вже міститься на вебпорталі Пенсійного фонду України. Інформацію про трудову діяльність до 1998 року потрібно внести у вигляді сканованої копії паперової трудової книжки. Вона має бути засвідчена кваліфікованим електронним підписом.
Подати скановану копію електронної трудової книжки може працівник (сам за себе) або роботодавець (за свого працівника). Це дозволить створити умови для автоматичного призначення пенсії за віком, уникнути необхідності відновлювати інформацію у разі втрати паперової трудової книжки, спростить доступ до даних про стаж працівника для призначення виплат у випадку тимчасової втрати працездатності.
Аби правильно подати скан-копії, необхідно керуватися Порядком обліку трудової діяльності працівника, фізичної особи-підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі. Документ затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 27 листопада 2019 р. № 1084.